ویژگی های رژیم لاغری با آب چیست؟

 

Slimming diet with water


رژیم لاغری با آب به عنوان یک روش برای پاکسازی و جوان سازی در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رژیم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را وادار به تلاش هایی برای ترمیم سلول های مفید و حذف سلول های مضر می کند.

به این ترتیب بدن تقویت می شود و می تواند در دفاع از خود در برابر ابتلا به بیماری ها و تهدیدات خارجی موفق تر شود.

آیا با نوشیدن آب می توانم کالری بسوزانم؟

نوشیدن آب باعث اشغال حجم قابل توجه ای از معده می شود؛ به همین دلیل هوس خوردن را کاهش می دهد. با این حال نوشیدن آب به تنهایی برای کاهش وزن پایدار کافی نیست و باید از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کنار آن استفاده کرد.

نوشیدن آب قبل از غذا

نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا اشتها را کاهش می دهد و باعث کاهش کالری دریافتی می شود که می تواند باعث کاهش وزن چشمگیری شود. به همین خاطر بهتر است قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب بنوشید.

ارتباط کاهش وزن با نوشیدن آب

از آنجایی که آب ساده بدون کالری است، بنابراین افرادی که بیشتر آب می نوشند کالری دریافتی آنها روزانه تا ۲۰۰ کالری کمتر می شود و این می تواند باعث کاهش وزن شود.

چه موقع آب بنوشم؟

در حین استفاده از این رژیم و برای همیشه بهتر است به محض بیدار شدن از خواب دو لیوان آب با دمای محیط بنوشید. همچنین بعد از غذا نوشیدن یک لیوان آب به هضم غذا کمک کرده و از یبوست جلوگیری می کند. در هر حال بهترین راه این است که بعد از ورزش و هر زمان که احساس گرسنگی کردید آب بنوشید.

فواید رژیم لاغری با آب

جایگزین کردن آب ساده و طبیعی با سایر نوشیدنی هایی که با شکر شیرین می شوند می تواند باعث کاهش وزن بیشتری شود.

·       ترمیم و بازسازی سلولی

·       کاهش وزن

·       تنظیم متابولیک

·       بهبود عملکرد مغز

·       تقویت سیستم ایمنی بدن

ترمیم و بازسازی سلولی

در حین رژیم، بدن ممکن است وارد حالتی به نام اتوفاژی شود و سلول ها و اجزای آسیب دیده را حذف کند و سلول های مفید را بازسازی کند. در این روش همانطور که بدن وارد حالت اتوفاژی می شود پتانسیل ترمیم و جوان سازی سلولی به اوج خود می رسد و روند پیری کند می شود.

همچنین با کمک این رژیم تمرکز بدن از هضم و جذب به سوی شفا بخشی و بهینه سازی متابولیک می رود.

کاهش وزن

در حین این رژیم بدن از چربی های ذخیره شده استفاده می کند و این باعث کاهش وزن می شود. همچنین با کمک این رژیم به تنظیم مجدد متابولیسم کمک می شود که این باعث کاهش وزن پایدار می شود.

بهبود عملکرد مغز

تحقیقات نشان می دهد که در رژیم لاغری با آب علاوه بر کاهش وزن، عملکرد مغز نیز بهبود می یابد.

نکات منفی در رژیم لاغری با آب

در حین این رژیم کسانی که بدن خود را با ویتامین ها، مکمل ها و مواد معدنی ضروری تقویت نکرده باشند ممکن است دچار کمبود مواد مغذی شوند. همچنین برخی افرادی که افت فشار خون ارتواستاتیک یا کاهش فشار خون در زمان ایستادن دارند ممکن است در حین این رژیم دچار سرگیجه یا غش شوند.

علاوه بر آن این رژیم ممکن است برای همه بی خطر نباشد و در برخی از افراد منجر به افت قند خون، سرگیجه، عدم تحمل سرما و خستگی شود.

خطرات احتمالی رژیم لاغری با آب

·       کاهش دریافت مواد مغذی

·       کم آبی بدن

·       عدم تعادل الکترولیت

·       کاهش عضله

کاهش دریافت مواد مغذی

اگر این رژیم طولانی مدت باشد ممکن است بدن با کمبود مواد مغذی مواجه شود. به همین دلیل به استفاده کنندگان از این رژیم توصیه می شود که به اندازه کافی ویتامین و مواد معدنی ضروری دریافت کنند.

در رژیم لاغری با آب چقدر می توانم وزن کم کنم؟

لاغری شما بستگی زیادی به وزن اولیه دارد، اما به طور معمول کسانی که از این رژیم استفاده کرده اند توانسته اند یک تا دو کیلو در هر هفته وزن کم کنند.

همچنین در برخی افراد این کاهش وزن ممکن است مربوط به از دست دادن آب بدن و یا کاهش عضله باشد. زیرا ناشتایی طولانی مدت و استفاده نکردن از پروتئین کافی می تواند منجر به از دست دادن عضله شود. به همین دلیل در حین این رژیم بهتر است به اندازه کافی آب بنوشید و هیدراته بمانید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

مزایا و معایب رژیم فستینگ برای زنان کدامند؟